「The Sleeper Wakes (眠れるものの目覚め)」シリーズを通して、コンセプチュアルなテクノ・ミュージック/アートと、すばらしい日本のオーディンスとの繋がりが、これからもっと深くなっていく予感を今、私は感じています。2004年に始まるこのコンセプトに、日本のオーディセンスの皆さんは、ずっと参加し、注視し続けてくれてきたからです。今回、シリーズ第四章となる『The Messenger』アルバムは、新旧のオーディエンスが時間的ギャップを超えて、一緒に始めることができるように、様々な視点/工夫が凝らしてあります。
このチャプター(章)では、最終的に、人類の時代の終焉を示しています。ただし、時間そのものが終わるのでありません。『The Messenger』は「Sleeper Wakes」シリーズを最近知った人でも、この先奇怪なアドベンチャーへと続いていくのに夢中になる新しいストーリーを紹介しています。それは抜け出せなくなるもの。『The Messenger』は、コンセプチュアルなテクノ・ミュージックの存在を証明するものなのです。
ジェフ・ミルズ
With the Sleeper Wakes series, I can now see signs of deeper connections between conceptual techno music/art and the dedicated audiences in Japan and those who have participated and followed the project, originating in 2004. This fourth chapter in the ongoing series, The Messenger, brings forth various perspectives on a subject that affects all of us - it embodies a conjunction in which the previous and new recent listeners can start and restart together.
This chapter eventually explains the end of human time, but not time itself. It also opens up a new scenario where anyone who became recently aware of the Sleeper Wakes project can buckle themselves in for the next bizarre and adventurous chapters. This story allows an escape in, not necessarily out. The Messenger brings an assurance that format of conceptual techno is here to stay.
- Jeff Mills.
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